First days of Down Under - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rick Zalentein - WaarBenJij.nu First days of Down Under - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rick Zalentein - WaarBenJij.nu

First days of Down Under

Door: Rick Zalentein

Blijf op de hoogte en volg Rick

09 Oktober 2013 | Australië, Byron Bay

Alweer 10 dagen in Australië , tijd vliegt wanneer je een geweldige tijd hebt.

Maandag de 30ste arriveerde ik in Sydney om te beginnen aan het grote avontuur wat Down Under heet.

Na een vlucht van een aantal uurtjes is dan eindelijk zo ver het vliegtuig land in het land waar ik al zo lang over droom.

Maandag begint het al meteen met een bezoek aan de wereldstad Sydney! Binnen een paar uur ben ik verliefd geworden, verliefd op deze intens mooie havenstad! Na 5 Sydney breekt de dag van onhel uit, het op een na drukste weekend van het jaar voor Sydney ligt voor m'n voeten, guess what, Rick heeft uiteraard geen kamer!! Nergens in heel Sydney inclusief is een kamer te vinden, dan maar met de gemaakte vrienden in het hostel een campervan huren. Wat een ongeloofelijk lelijk ding, maar wat een ontzettende gave tijd!

Vrijdag zijn we vertrokken vanuit Sydney naar Newcastle, waar we de eerste nacht midden in een woonwijk hebben geslapen, de 2 daaropvolgende nachten hebben we een "iets" betere spot gevonden, eentje namelijk met uitzicht over de haven en het strand. Na 2 dagen in werelds grootse kolen export haven van de wereld gaat onze trip verder naar Seal Rocks, een heel klein maar zeer gezellig dorpje met wederom een campingsspot aan het strand, can' t complain, in de morgen de wekker vroeg gezet om mogelijk wat walvissen en dolfijnen te zien, yes we did it, we saw them!!! Mijn dag kon niet meer stuk.

Vandaag aangekomen in Byron Bay, wat een vette plaats, prachtige stranden en een serieuze laid back cultuur. Ik kan hier wel aan wennen. De aankomende twee dagen blijf ik nog even lekker hier in Byron Bay, daarna gaat de reis verder naar surfers paradise.

Groetjes vanuit het mooie Australië

• 09 Oktober 2013 - 15:25

Jeanet Derksen:

Hoi Rick, Hier een berichtje vanuit Zwijndrecht. Fijn dat de reis goed is verlopen. Als je had doorgevraagd bij Gerard hadden wij wel wat slaap adresjes voor je gehad. Er woont van Gerard veel familie in Australië en ook in Sydney .Ik hoop voor je ,dat je niet te verliefd word op het land ,je moet toch wel een keertje terug komen zomer heimwee of luddeveduh.naar het land Australië .Geniet er van we houden je berichten en foto,s in de gaten. Dikke knuffel van ons .Liefs Jeanet

• 09 Oktober 2013 - 19:03

Annemieke:

Heey globetrotter,

Toch wel fijn om even een verhaaltje te kunnen lezen, heb al wel heel veel foto's voorbij zien komen en we hebben al lekker geappt maar dit is toch ook wel weer heel leuk om te lezen.

Geniet ervan kanjer, je hebt nog wat dagen voor de boeg.

Kus, mamma

• 09 Oktober 2013 - 20:04

Opa En Oma Spakman:

Rick, wij vinden het geweldig dat je het daar naar je zin heb en geweldig vind , maar kom nog even terug naar huis en dan kunnen wij allemaal even van je afscheid nemen en dan kunnen wij het begrijpen dat je meer wil zien, geniet van het leven het duurt maar even.
    Dikke knuffel van Oma en Opa

• 09 Oktober 2013 - 23:03

Ab:

He Bink(ie),

Helemaal top man, leuk verhaal, maar geniet van je Down Under (avontuur). Ooit is iemand geweest die de de woorden "I have a dream" gezegd heeft, maar maak jij hem maar waar. Maar vergeet niet waarom je er naar toe wilde. Nogmaals GENIET.

Dikke kus Papa.