Great Barrier Reef, NYE in Sydney, 100 dagen!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rick Zalentein - WaarBenJij.nu Great Barrier Reef, NYE in Sydney, 100 dagen!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rick Zalentein - WaarBenJij.nu

Great Barrier Reef, NYE in Sydney, 100 dagen!!

Blijf op de hoogte en volg Rick

08 Januari 2014 | Australië, Darwin

Goeiemorgen allemaal!

Na m'n laatste blog is er ontzettend veel gebeurd, het is meer dan een maand geleden dus ga er maar vast voor zitten:)

Als eerste zal ik beginnen met een van m'n dromen die is uit gekomen; scuba diving in het great barrier reef! Na 2 dagen in het zwembad getraind te hebben en 2 dagen theorie les te hebben gevolgd heb ik m'n theorie voor m'n PaDI in de pocket! Nog vier duiken met insturcteur voordat het echte avontuur dan eindelijk echt gaat beginnen. Totaal 3 dagen op zee met totaal 9 duiken inclusief een deepdive en een nightdive. Na 4 duiken met de instructeur ben ik dan eindelijk gesertificeerd en ben ik officieel een open water diver. Omdat ik het zo ontzettend gaaf vond en Prodive Cairns de mogelijkheid gaf heb ik tijdens m'n cursus een andere cursus gedaan wat inhoud dat ik nu tot 30 meter diep mag duiken ipv 18 meter. Dit betekend dat ik nu ook shipwrackdiving kan doen.

Mijn eerste night dive wat een ontzettend gave ervaring was dat, maar ook wel spannend. Op het moment dat we het water in sprongen werden we omsingeld door 6 white reef sharks. Dat was zo gaaf! Nu zie ik bij sommige van jullie al de haren recht overeind staan, maar geen zorgen, deze haaien zijn niet gevaarlijk. Zoals je jezelf wel kunt voorstellen is het pik donker onder water, het enige wat je hebt is een zaklamp. Als je al het licht uit doet en je beweegt je handen in het water dan geeft de plankton groen licht.
Na de nightdive was het dan eindelijk het moment om te duiken zonder instructeur, alleen samen met je buddy. Je kunt je niet voorstellen hoe mooi het is, maar geloof me het is schitterend daar beneden. Veel verschillende soorten koraal, verschillende kleuren en vormen. Het is een bijzonder natuurverschijnsel. Naast het mooie koraal leven er honderden verschillende soorten vis, haaien, nemo(clownfish), schilpadden en nog veel meer.

Na mijn duikavontuur ben ik met een nederlandse jongen, die ik gedurden mijn reis heb ontmoet, samen naar Cape Turbelation geweest. Dit is het enige gedeelte in de wereld waar twee werelderfgoederen elkaar kruisen, namelijk; de great barrier reef en het daintree rainforest. Hier heb ik een 13 km hike gedaan en in aantal freshwater pools gezwommen. Na 13 km, had ik een paar nieuwe vriendjes op mn voeten, maar wie mooie dingen wilt zien moet soms beetje pijn leiden. De freshwater pools zijn de enige mogelijkheid om te zwemmen het is namelijk niet meer toegestaan om te zwemmen in de zee aangezien hier krokodillen en "dodelijke" kwallen zitten. Op de terug weg hebben we een krodillen safari gedaan, hier hebben we gelukkig 5 wilde krokodillen gespot :)

In de omgeving van Cairns zit een gebied met hele mooie watervallen, samen met een Engels stel die ik ontmoet heb, hebben we een dagtrip naar de watervallen gedaan. Hier heb ik gezwommen in een oude vulkaan, gegleden van een natural waterslide, onder een waterval van 25 meter gestaan en kleine schilpadden in het wild gezien. Wederom was dit weer een dag om niet te vergeten!

Omdat ik een best lange tijd in Cairns ben gebleven heb ik op een gegeven moment werk voor accomodatie geregeld in het hostel waar ik verbleef, Njoy. Hier heb ik ook een man leren kennen die eigenaar is van een hotdog kraam en hier heb ik ook twee avonden hotdogs verkocht. Als Backpacker kun je natuurlijk elk 10tje wel gebruiken. Zeker met NYE in Sydney in het vooruitzicht. Het hostel waar ik verbleef organiseerde elke zondag een reptile show, hier heb ik slangen en krokodillen vast gehouden.

Na een degelijke maand in Cairns te zijn geweest is het bijna zover de kerstdagen breken aan hier in het zonnige down under. Kerstavond is niet zo groot hier in Aussie, ze vieren eerste kerstdag en tweede kerstdag wat voor hun Boxingday is. Maar met een australische kerel heb ik een bbq voor het hostel georganiseerd bij een public bbq. Dat is trouwens een geniaal idee, overal in Australie langs het strand staan public bbq's waar je gratis gebruik van mag/kan maken. Na een gezellige kerstavond bbq heb ik maar snel een enkeltje genomen naar de lakenstraat. Mijn vlucht naar Sydney vertrekt namelijk om 8 uur s'ochtends op kerstdag.

Via AirBnB heb ik samen met Bart een host geregeld waar wij gedurende kerst en oud&nieuw kunnen verblijven. Bij aankomst (op eerste kerstdag) werden we hartelijk ontvangen en hadden ze kadotjes voor ons gekocht, na een verrukkelijke steak op de bbq hebben we heel de avond spelltjes gespeeld. Het was echt een geweldige kerstdag, een betere had ik me niet kunnen voorstellen in Aussie en het voelde echt alsof ik even thuis was. Gelukkig klikte het onstzettend goed met onze host familie en hebben we ook regelmatig samen gekookt en zijn we samen opstap geweest. David & Alyssa komen oorspronkelijk uit de VS maar wonen al ruim 3 jaar in Australie en nu ongeveer een jaar in Sydney. Alyssa heeft ons een avond meegenomen naar een paar verschillende "hidden bars" dit was echt gezellig en niet toeristisch, we zijn uiteindelijk beland in een underground whiskey bar "Baxter Inn Whiskey bar". Daar kun je mij wel een paar uur alleen laten (A)

Dan is het eindelijk zover 31 december breekt aan, de wekkers gingen lekker vroeg 05.45 om ons klaar te maken voor het mooiste vuurwerk van de wereld. Om 08.00 arriveerde wij bij het park "Mrs Macquaries Chair" waar het later die avond allemaal zou plaatsvinden, met al ruim 5000 mensen voor ons hadden we een aardige rij voor de boeg. Het heeft ons dan ook ongeveer 6 uur gekost om daadwerkelijk binnen te komen en een sport te reserveren om het vuurwerk te zien. Na totaal 16 uur gewacht te hebben, hadden wij echt een van de beste spots om het vuurwerk te zien, de harbour bridge en het opera house waren volledig in zicht :) Het was een onvergetelijke avond, de leuke gemixte groep maakte het helemaal af; 3 Nederlanders, 4 Belgen, 1 Canadees, 1 Duitse en 2 Amerikanen. Kortom -> jullie hebben echt iets gemist =D

Na nog een weekje gerelaxed te hebben in het appartement in Bondi Beach is het weer tijd om aan een nieuw avontuur te beginnen, werken in Darwin. Waar ik gisteren 7 januarie aan mijn 100ste dag in australie begonnen ben!!!!

  • 08 Januari 2014 - 09:36

    Ab:

    Ben inderdaad gaan zitten en heb een verhaal gelezen waar ik toch wel een beetje jaloers op ben.
    Gaaf gozer, padi in de pocket en duiken dan maar. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je droom/dromen werkelijkheid aan het worden zijn. OP facebook zag ik een foto met Tom Hak leuk dat je hem toch nog ontmoet heb. Have Fun en geniet.

    Kus Papa

  • 08 Januari 2014 - 10:07

    Jeanet :

    Hoi Rick,Eerst de allerbeste wensen voor 2014. Ik hoor veel van je mams en de foto,s die voorbij vliegen zeggen genoeg.Leuk hoor z'n avontuur.Blijf genieten je bent maar 1 keer jong.
    Groetjes van Gerard en Deborah,knuffel van Jeanet

  • 08 Januari 2014 - 10:28

    Opa En Oma:

    Rick eerst de beste wensen voor 2014. Rick wat een belevenissen maak jij mee, om jaloers op te worden . Oma en Opa hebben je verhaal 2 keer gelezen geweldig gozer wij zijn echt trots op je. Kijk uit wees voorzichtig en kom weer thuis met tassen vol belevenissen , maar GENIET vooral. Dikke knuffel en een dikke zoen Oma en Opa

  • 08 Januari 2014 - 10:37

    Cok Ten Berge:

    Hallo Rick,
    Wij hebben je verhaal gelezen , leuk om dat

  • 08 Januari 2014 - 10:46

    Cok Ten Berge:

    Hallo Rick ,
    Wij hebben jou verhaal gelezen , leuk , omdat je het zo naar je zin hebt en dat komt ook omdat je het opzoekt . We worden door je moeder op de hoogte gehouden en zien de foto,s . Geniet met volle teugen en nog een goede tijd . groeten Cok & Johan

  • 10 Januari 2014 - 19:55

    Lieke:

    Net als de voorgaande 52 weken ga ik om 7.30 naar mijn werk om met volle passie weer een stel dwazen te laten geloven dat zij een team zijn en het toch echt beter is als zij doen wat ik zeg. Tijdens de reis ernaar toe leer ik tegen wil en dank een Turk, Marokkaan, en Arubaan kennen. Je ziet dat ik het niet moet hebben van mijn reisverhalen, ga het daarom ook kort houden. De kerstdagen waren hier erg gezellig, er is unaniem besloten dat er gesproken kan worden van een traditie. Wordt nog ff wennen voor je maar na al dat avontuur is dit een makkie. Voor de zekerheid zeg ik toch nog een keer "geniet ervan" ook al ben je daar druk mee maar om zeker te weten dat je ermee doorgaat. Voor de rest blijf lkkr jezelf, het heeft je al ver gebracht en anderen zijn er genoeg! Much fun and we love you xx

  • 17 Januari 2014 - 12:21

    Opa En Oma:

    Rick ,wij lezen en horen over de hitte bij jullie ,heb jij er ook mee te maken?

  • 01 Februari 2014 - 16:03

    Opa En Oma:

    Rick, alles goed met je? Opa hoef niet meer terug naar het ziekenhuis alles is goed,wel een ritssluiting van 12 cm op mijn buik. Het einde komt steeds dichter bij van je avontuur, dus neem alles nog met volle teugen tot je . Liza zou het niet erg vinden als je morgen naar huis kwam . Als je even mailt waar je zit ,komen we even langs om thee te drinken (was het maar waar). Dikke knuffel van Oma en Opaxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 31 Juli 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 10757

Voorgaande reizen:

28 September 2013 - 02 Maart 2013

Down Under

21 Augustus 2010 - 04 Februari 2011

Rick Goes To JoBurg

Landen bezocht: