Darwin, werken, Litchfield en Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rick Zalentein - WaarBenJij.nu Darwin, werken, Litchfield en Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rick Zalentein - WaarBenJij.nu

Darwin, werken, Litchfield en Darwin

Blijf op de hoogte en volg Rick

28 Maart 2014 | Australië, Darwin

Het is al een tijdje geleden dat ik een update heb gegeven, 7 januari was het laatste berichtje vanuit mijn kant. Nu bijn a 3 maanden later ben ik nog steeds in Darwin. Hebben jullie in dat opzicht niet veel gemist, maar ik heb uiteraard niet stil gezeten.

De primaire reden om te verblijven in Darwin was/is extra zakgeld verdienen voor mn trip.

Het werk avontuur in Darwin begon met werk op een Tree Farm. Het was onze job om bomen te planten, te verplaatsen en te laden op trucks. Dit werk heb ik voor 3 weken gedaan, tijdens het werk een zonnesteek en een keelontsteking opgelopen, maargoed dat is allemaal onderdeel van het avontuur :) Het was hard werken, maar zeker een leuke ervaring, zulk werk zou je zo snel in Nederland niet doen.

Nadat het werk op de Tree Farm was afgelopen ben ik ongeveer een weekje werkloos geweest, elke dag opzoek naar werk is niet het leukste onderdeel van reizen. Maar uiteindelijk na een weekje een job gevonden als kitchenhand in een erg fancy restaurant; Char (darwin). Wat eerst de bedoeling was om daar maar 3 a 4 weekjes te werken, is veranderd in bijna 3 maanden. Het is een erg leuk restaurant en heb super leuke collega's.

" Ohja bijna vergeten, voor degene die het nog niet wisten, de travelplannen zijn een beetje veranderd. Ik zal niet terug komen in Nederland op 1 juni 2014, dit zal ongeveer april/mei 2015 zijn."

In het hostel Chillis Backpackers heb ik bijna 8 weken de kamer gedeeld met een australier en 3 duitsers. Matt de australier is een goede vriend geworden en die ga ik nog opzoeken in Brisbane later dit jaar, hij is helaas vertrokken uit Darwin. Twee van de drie duitsers zijn 3 weken geleden in een appartement gaan wonen. Aangezien de prijzen van het hostel drastisch omhoog gaan tijdens het dry season (hoogseizoen) heb ik mijn hostel leven ook ingeruild voor een normaal leven. Deel nu een huis met twee belgen en Marcella (een vriendin van de Hotelschool). Super gezellig en het belangrijkste uiteraard GELD BESPAREN. Waar ik voor het hostel 175 dollar per week betaalde, betaal ik nu 75 dollar =D

Gedurende de afgelopen 3 maanden heb ik uiteraard ook wel leuke dingen gedaan in plaats van alleen maar werken.

Ik heb met mn kamergenoten, de 3 duitsers en de australier, een dagtrip naar Litchfield Nationalpark gemaakt. Dit is met Kakadu Nationalpark een van de mooiste natuurparken van de NT(Northen Teritory) Het is ongeveer 250 kilometer van Darwin vandaan en is makkelijk binnen een dag te bezoeken. Aangezien de Australier een eigen auto had, hebben we zijn 4WD gebruikt. Het is een mooi natuurpark met ontzettend veel watervallen; Florence Falls, Wangi, Tolmer Fall etc. Helaas hebben niet alles kunnen zien van het park omdat sommige delen nog gesloten waren vanwege overstromingen. Het is zeker een aanrader om daar een dag te spenderen, lekker in de freshwaterpools zwemmen, springen van de waterfalls(sommige) en genieten van de natuur, kortom het was een topdag!

Naast Litchfield heb ik met 2 duitsers, die Australier en een zweed een dagtripje gemaakt naar Adelaide river om Wild Crocs te voeren en ze te zien springen uit het water. Ik had al wilde crocodillen gezien in Cairns maar die lagen als luie varkens langs de oever, maar de crocodillen in Darwin zijn iets meer fanatiek. Deze komen bijna 2 meter uit het water om hun snackje van de dag te bemachtigen. Het was echt heel gaaf om te zien.

Uiteraard heb ik niet alleen Litchfield en Crocodile Jumping gedaan in de afgelopen 3 maanden, maar ook dingen in en rondom Darwin. Zo hebben we een avondje gespendeerd in het Casino, wat hier meer een uitgaansgelegendheid is dan het gokken zelf. Als backpacker moet je jezelf ook wel eens verwennen op lekkere drankjes en lekker eten (A). Met Marcella, die erg van fotograferen houdt, hadden we op een avond besloten om vroeg op te staan op zondag, lees 7 uur, voor zonsopgang in Darwin wat echt ontzettend mooi is. Met m'n kamergenoten en zweedse vriend zijn we een dagje naar het strand geweest, Mindil Beach, helaas kun je hier in Darwin nergens in de zee zwemmen vanwege krokodillen en de boxjellyfish.

Eind april zal ik Darwin verlaten om mn reis door Australie voort te kunnen zetten, ik kijk er nu al naar uit. Eerst zal de outback op het programma staan, daarna Adelaide, Melbourne, Great Ocean Road, Tasmania en dan nog m'n laatste 2 maanden werken op een boederij.

Nog iets waar ik niet op kan wachten is 16 juli. Dat is de dag dat mn kleine zusje en ik 2,5 week samen door Malaysia gaan backpacken! Nu al mega veel zin in :)

Groeten vanuit het nu nog steeds lekker zonnige Australie

x

• 28 Maart 2014 - 08:10

Ab:

He Gozer, leuk om weer is wat te lezen van je avontuur, lekker internationaal bezig jij, en straks lekker op stap met je "kleine zusje", pas op maat word al een hele dame. Blijf goed voor jezelf zorgen, en wederom geniet van je avontuur maar vergeet de toekomst niet. Nu eindelijk is een keer facetime of bellen .
    Kus papa

• 28 Maart 2014 - 09:18

Jeanet Derksen:

Hoi Rick,
    Wij wisten natuurlijk al veel van je moeder,maar toch leuk om van jou het leuke verhaal te lezen. Super hoor dat je het zo naar je zin hebt ,en zeker 16 juli en 2,5 daarna zullen top tijden worden. Geniet er maar van en je weet als je thuis komt krijg je van ons als welkomskado scheermesjes. Lieve groeten en knuffel Gerard Jeanet en Deborah

• 28 Maart 2014 - 15:00

Annemieke:

Heej ontzettende levensgenieter,

Ondanks dat we (je zus en ik) de avonturen die je beschrijft al een keer hebben meegemaakt aan de hand van foto's en verhalen die je bijna dagelijks met ons wilt delen, was het fijn om even te lezen.
    En die scheermesjes van Jeanet en Gerard dat zal tegen die tijd bijna kapmes worden

• 28 Maart 2014 - 15:04

Annemieke:

Ik zie dat tweede stukje van de tekst is weggevallen

• 10 Juni 2014 - 15:47

Kwartvoorvijfman:

Leuk om te lezen Rickyboy! Echt gaaf dat je daar zo'n mooie tijd hebt, dat je nog langer wil blijven. Als je terug bent hoor ik graag de verhalen en hoop ik dat je zeker nog eens in Den Bosch langs komt. Have fun!