Fraser Island, Whitsunday Islands en meer! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rick Zalentein - WaarBenJij.nu Fraser Island, Whitsunday Islands en meer! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rick Zalentein - WaarBenJij.nu

Fraser Island, Whitsunday Islands en meer!

Blijf op de hoogte en volg Rick

26 November 2013 | Australië, Cairns

Het is nu precies 14 dagen geleden dat jullie iets van mij hebben gehoord, ik zal zeggen dat is een luxe. Jullie worden echt verwend, geniet er nu maar even van :)

Na mijn laatste update heb ik niet echt stil gezeten, heb ongeveer 1700 km afgelegd en ben nu dan eindelijk gearriveerd in Cairns, waar donderdag mijn grote onderwater avontuur begint.

Zoals ik in mijn vorige verslag al had aangegeven zou ik beginnen aan mijn Fraser Island trip. 3 dagen, 2 nachten op het grootste zand eiland van de wereld. Het eiland is eigendom van de originele bewoners van Australie, de "Aboriginals". Het is een prachtig eiland waar we met 8 personen per 4WD over het eiland konden scheuren en alle mooie plekjes konden zien die het eiland te bieden heeft. Het was een geweldige trip, zat in een auto met een Belgisch stel, een meisje uit de UK, 3 meisjes uit Duitsland en een jongen uit Duitsland. We hebben ontzettend gelachen en een geweldige tijd gehad. Met die duitse jongen heb ik na Fraser Island nog 4 dagen samen gereisd. Op Fraser Island ben ik onder andere bij, Indian Head, Champagne Pools, Lake Wabby, Lake McKenzie, Eli Creek en The S.S Maheno Shipwreck geweest. Al deze plekken waren stuk voor stuk bijzonder. De Champagne Pools zijn bijzonder omdat de golven op een bepaalde manier tegen elkaar botsen, zodat het net lijkt of je een fles champagne ontpopt. Eli Creek is een zuiverwater beekje waarvan je het water direct vanuit de duinen kunt drinken, aangezien het een beetje afloopt en er een stroming inzit is Eli Creek een soort wildwaterbaan in de natuur, geweldig vertier. Alle jongens leken weer knulletjes van 12 jaar.

De volgende stop na Fraser Island voor mij was Agnes Water, wat eigenlijk in eerste instantie een plaats was waar ik alleen maar even de lange reis zou breken ben ik uiteindelijk 5 dagen gebleven. Heb m'n eerste surfles genomen bij Reef2Beachsurf en dat beviel me wel dus heb daarna nog 2 keer een surfboard zelf gehuurd. In het hostel heb ik een heel aardig Belgisch stel (ja alweer een Belgisch stel) ontmoet. Samen hebben we de Scooteroo tour gedaan. Dit is een tour op van die scooters die op harley davidson motors lijken. Bij aankomst kan/moet iedereen plak tattoos opdoen, krijg je een leren jack met vlammen erop en kun je je motor uitkiezen. Je bent voor even een echte biker. Dan ga je 3 uur touren door Agnes Water en Town of 1770, dit is trouwens de eerste stad die door James Cook in Queensland is ontdekt.

Eigenlijk zal ik mijn reis naar Airlie Beach met bus moeten vervolgen maar ik heb op coseats.com een rideshare geregeld. Een Nederlandse jongen die ook vanaf Agnes Water naar Airlie Beach moest heeft me een lift aangeboden, als we de benzine kosten zouden delen. Dit is het leuke van alleen reizen, je ontmoet veel verschillende mensen en je kunt zolang ergens blijven als je wilt. Het was weer een nieuwe ervaring en ik ben blij dat ik het gedaan heb, het was heel gezellig en we hebben samen ongeveer 750 km afgelegd.

De reden dat ik in Airlie Beach ben is omdat ik een trip heb geboekt naar de Whitsunday Islands. 3 dagen en 2 nachten op een zeilschip door dit mooie gebied in het Great Barrier Reef. De naam Whitsundays komt trouwens doordat die oelewapper van een James Cook dacht dat hij tijdens pinksteren (Whitsunday) het eiland ontdekte, maar door tijdsverschil was het eigenlijk al maandag. Je kunt natuurlijk ook niet alles hebben. Tijdens mijn verblijf op de boot heb ik gesnorkeld en alvast een voorproefje mogen krijgen van het mooie Great Barrier Reef allemaal te bieden heeft. Heb ongeveer 2 uur in het water gelegen en al ontzettend veel vissen gezien en uiteraard het mooie koraal. Nadat we in de ochtend hadden gesnorkeld gingen we naar een van de mooiste stranden van de wereld 'White Heaven Beach". Het strand is spierwit en het water is kraakhelder, echt fantastisch. Het is voor mij het mooiste strand wat ik tot nu toe in mijn leven gezien heb. Helaas heb ik nog geen foto's voor jullie, maar voel je vrij om het in Google in te typen en je kunt zelf het WOW gevoel ervaren.

Zoals ik eerder in het verslagje heb beschreven had ik een rideshare geregeld. Omdat het zo gezellig was en ons reisschema redelijk overeenkwam zouden we ook samen van Airlie beach onze reis vervolgen naar Cairns. Ware het niet dat 15 km nadat we vertrokken waren zijn auto ermee stopt. Hierdoor heb ik wel m'n eerste lift moeten regelen om in het dorp te komen en een nieuwe accu te kopen daarna weer een lift geregeld om weer bij de auto te komen. De auto kon pas op zijn vroegst woensdag middag klaar zijn en mijn duikcursus begint donderdag. Vanaf Airlie Beach ben ik dus weer alleen verder gereisd met de Greyhound bus.

Tot de volgende keer en hoop dat jullie ervan genieten!

Rick

Oja, vergeet ik bijna te vermelden, ik heb ook een Didgeridoo les gehad. Begin steeds meer ervaringen op te doen over Australie.

  • 26 November 2013 - 07:03

    Jeannes Derksen:

    Blijven genieten hoor Rick,echt super zoals ik het lees. Veel liefs uit zwijndrecht

  • 26 November 2013 - 10:10

    Ab:

    He Binkie,

    We zullen maar zeggen "geen bericht is goed bericht", en zo te lezen geniet je met volle teugen.
    Have Fun en suk6 met duiken.

    Dikke knuf eneen harde high five, Papa

  • 26 November 2013 - 11:33

    Opa En Oma:

    Rick geweldig wat je allemaal schrijf dikke knuffel Opa Oma

  • 26 November 2013 - 14:32

    Arthur :

    He Rick,

    Wat een prachtige foto's heb je al gemaakt. Echt geweldig wat je allemaal al hebt meegemaakt. Ben toch wel beetje jaloers op je. Pas op jezelf.

    Arthur

  • 09 December 2013 - 13:05

    Raymond:

    Looking good, leuk man! geniet er van

  • 16 December 2013 - 17:58

    Super Snotneus:

    He Rickie,

    Je mag je handen dicht knijpen dat je dit kan/mag doen. Super om te lezen.

    Geniet van de leuke tijd en langs deze weg hele fijne feestdagen en een knallend 2014.


    groet

    Thijs

  • 31 December 2013 - 15:33

    F.P.Spakman:

    Rick, de beste wensen voor 2014,wij moeten nog even wachten. Wat een belevenissen maak je daar mee, geweldig geniet met grootte maten je leef maar een keer en dat is nu. Ben stront jaloers als ik weer op geknapt ben , kom ik even langs?
    Opa en Oma
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 31 Juli 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 10745

Voorgaande reizen:

28 September 2013 - 02 Maart 2013

Down Under

21 Augustus 2010 - 04 Februari 2011

Rick Goes To JoBurg

Landen bezocht: